مواضع تشکیلات خودسرگردان چه کسی را خوشحال کرد چه کسی را ناراحت؟


نماینده محمود عباس واکنش جالبی به صحبت های احمدی نژاد درباره فلسطین داشت. او گفت احمدی نژاد در یک انتخابات جعلی پیروز شده ولی عباس در یک انتخابات آزاد.رسانه های مخالف نظام استقبال عجیبی از این مواضع ابوردینه کردند و ذوق زده آن را نشانه بیچارگی جمهوری اسلامی دانستند. درباره آن اظهارنظر و این واکنش و بازتاب رسانه ای وذوق زدگی بعضی ها وکلا قضیه فوق باید توجه داشت:

1. نحوه سخن گفتن برخی مقامات ایران درباره برخی شخصیت های فلسطینی گاهی آن چیزی نیست که باید باشد. باید همواره احترام لازم را درباره همه شخصیت هایی که بالاخره یک وجهه عمومی دارند لحاظ داشت.البته خودسرگردان خواندن تشکیلات عباس از باب توصیف است نه خدا نکرده توهین

2.البته تشکیلات خودسرگردان هم باید قضایای انتخابات 2006 و اقبال مردم به حماس وبعد زورگویی تشکیلات درباره حیات سیاسی حماس و باقی مسائل موجود درباره دولت عباس در فلسطین را به یاد داشته باشد .لازم به ذکر است اخیراً واشنگتن پست نیز طی تحلیلی ، یکی از موانع مهم این مذاکرات را نامشروع بودن عباس دانسته و نوشته بود که او نمانیده واقعی مردم فلسطین نیست.

3. درست نمی دانم دلیل ذوق زدگی مخالفین نظام چیست. به نظرم با این مواضع عجولانه ناخواسته خود را ریشخند می کنند. تشکیلاتی که نه تنها از سوی ایران که از سوی بسیاری از مردم وشخصیت های ملل عرب متهم به خیانت یا حدااقل حماقت در قضیه سازش است و در قضیه غزه همزمان با بمباران مردمش با دشمنش بگو بخند داشت حالا دربرابر اعلام موضعی که موافق طبع خودش و آمریکا واسرائیل نبوده برانگیخته شده است و از خداخواسته به تهمت ثابت نشده عده ای در داخل تمسک جسته و متناسب با فضای ناعادلانه رسانه ای غرب علیه ایران احمدی نژاد را فاقد مشروعیت برای اظهار نظر درباره فلسطین خوانده.خب این چه چیزی را ثابت می کند؟

4. آیا ذوق زدگی مخالفین جمهوری اسلامی آن قدر احساس سرخوردگی واضمحلال می کنند که حاظرند این خبر را درشت کنند وبه یک دیگر نشان دهند؟ در حالی که مردان جمهوری اسلامی وخیلی از مردم بعید است که انتظار مواضعی جز این از عباس وتشکیلاتش داشته باشند.

شرح تصویر:جمعی از اساتید دانشگاه در نوار غزه برای اعلام برائت از محمود عباس بعد از درخواست عباس برای تعویق بررسی گزارش گلدستون از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، این پوستر را طراحی کرده و به در و دیوار شهر زده بودند..

محبوب ترها